Saturday, January 29, 2011

Jalan2 makan angin @ Bandung

Assalam..
Kali ni nak cerita kisah aku and the gang jalan2 & shopping di Bandung.
This is first time aku lepas berjalan sorang. Sama gak ngan gang aku. Kami berlima ibarat mak orang dpt pelepasan sekejap dari anak2 & hubby. Yahoooo..!!
Sepatutnya kami hanya berempat..tp entah mcmana kak Nora last minute nak ikut sbb baru dpt pelepasan dari hubbynya..huhuhu...sian kak nora..airasia dah fully book so dia dptkan MAS..alhamdullillah dpt walaupun mahal skit ticket tuu..tapi kami kena tunggu kak nora di Bandung airport sbb flight MH sedikit lewat dr. kami. Ok jer..lepas check in hotel karmila kami isi perut yg dah keroncong dgn lunch masakan nasi padang..eehh..lupa plak nak citer..nama pak supir kami tu Pak Daimun namanya..tapi Nani panggil dia Pak Berlian..

Pak Diamun sangka kami sume budak student..patutlah bila lalu jer kat Universitas Islam Bandung, beriya2 dia introduce universiti tuu...hihihi...
Lepas makan ke airport semula ambil kak nora...haaa....disinilah bermulanya perjalanan kami berlima meredah Bandung. Sebelum pulang ke hotel dinner di Karamba..makanan sunda..not bad..ada ikan garome asam manis, ada gak sambal belacan, tauhu goreng dan macam2 lagi. Kebetulan ketika kami mkn ada gak rombongan dr Malaysia. Dah kenyang balik hotel..mandi. Ada pulak takleh tido..jom pegi minum teh..bayangkan dah lebih kurang jam 1030mlm..ibu2 ni melepak kat bistro. Di tingkat atas bistro ada life band..sedap suara awek tu nyanyi..kelihatan di tingkat bwh anak2 muda bandung tgh enjoy..hisap shisha..yg tonggang pun ada gak..diorg agak pelik tgk kami..hhmmmm..sblm tidur meeting dulu. Kira bill hotel dan lain2..just to make sure takut tersilap..sbb kami dah collect & allocate duit hotel and transport dr Malaysia lagi..pastu baru blh tido...Tido plak ada yg "nyanyi" jugakk...hihihi...kesian Midah tak dpt tido..aku tido dgn nyenyaknye...

Hari kedua kami sume sepakat akan ronda habis sampai malam. Jam 9pg Pak Diamun dah dtg tunggu kami di lobby..pastikan dah isi perut sarapan dgn nasi goreng and teh manis..Agenda hari kedua..pegi ke Tangkuban parahu..fulamak..jln dia lebih kurang mcm kat Bukit Putus..Midah, Kak Nora, Niza dah pegang kepala, sapu minyak angin..fenin...lg brapa km nak sampai, Pak Diamun berpesan supaya jgn beli apa2 dr org2 yg dtg menghampiri..dan jaga handbag masing2. Tangkuban Parahu seperti di Cameron Highland..ia adalah bekas gunung berapi..dah tak aktif..Tapi bau belerang dia membuatkan Midah skit fenin...Lepas turun dr Tangkuban Parahu..kena isi perut dulu..kami singgah di Saung Wargi..very nice place..ala2 resort gitu & makan pun sedap...bila dah kenyang barulah boleh sambung shopping...adoiyai..mcm nak tercabut kaki..borong sakan..kasut kulit sekurang2nya sorang beli 2 pasang..murah betul..mana taknye buy 1 free 1...pastu singgah plak ke pasar baru..kain cotton english hanya rm4 semeter..apalagi ibu2 rembat..kat sinilah Nani bertukar nama kpd Kak Ros..sbb dia jumpa Pak Mail..hahahaha...Sblm balik dinner di Karamba. Sblm tido meeting lagi..sbb kami akan balik keesokannya dan kak nora akan stay another night. Distribute duit airport tax, check boarding pass masing2..Tido...huh!!.."nyanyilah" Nani...aku nak tido..penat.

Bangun tido Midah buat hal.."La..aku nak pegi pasar baru lg nak beli kain macam ko punye,pastu nak gi Donatello nak beli kasut lagi..huhuhu...ok..nnti kita tye kak nora&niza..Rupanya diorg pun mimpi kasut gaks..Layan...pagi tu lepas breakfast kami check out..after bincang2 Pak Diamun bw kami ke pasar baru..beli kain lagi..pastu ke Elizabeth..aku beli kasut lg. After that its time to go to airport..hantar kak nora ke hotel dgn airmata..sob..sob..sob..sblm boarding habiskan duit rupiah yg ada..licin aku kerjakan..sampai LCCT jam 0640ptg hubby & anak2 tlh menunggu..