Saturday, January 8, 2011

Sorotan seminggu

Minggu ni punya cerita macam2 ada..

Cerita pasal Haikal. Hari kedua persekolahan. Kebiasaanya Dinie akan ambil haikal balik dr sekolah. Tp ptg tu hujan lebat dan hari tu aku bercuti. Aku dan Dinie keluar lewatlah skit sbb aku rasa haikal pun takkan bermain kemana2 dlm hujan lebat ni. sampai sj disekolah biasalah jem..ibubapa dtg ambil anak masing2.. aku suruh Dinie ke tmpt biasa haikal menunggu. Dah hampir 20min Dinie call dn inform dia tidak berjumpa dgn adiknya. Dah semua tmpt dia cari katanya. Terpaksalah aku turun dr kereta dan sama mencari. Pusing2..tak jumpa gak..hujan masih lebat..mana dia pergi?? Tergerak hati beritahu dgn guard.. baru sj aku katakan pd guard yg aku tak jumpa anak..terdengar Dinie memanggil aku. "Ibu..ni dia..!!" Aku tengok haikal basah kuyup sambil menjunjung beg di atas kepala. Katanya dia bersama Izzat. "Izzat ajak haikal main kat sana"....
Sampai dirumah aku suruh dia keluarkan buku2 dr beg sekolah yg basah tu..bila haikal tengok jer buku2nya basah..."alamak.dah basah..kaler pensil pun basah..belum pakai lagi..hhmmm....tau pun....harap2 Haikal belajar dr kesilapan.

Dua hari lepas, nak balik dr kerja. "Alamak..tayar pancit..!! Besarnya tayar aku nak tukar...Nasib baik ada rakan yg sudi membantu. Aku call hubby..kebetulan dia di Penang. Minta bantuan anak buah pulak. Os bantu aku sampailah ke kedai tayar. Aku call anak2..just checking and nak inform aku lewat balik. Again haikal hilang lagi. Puas kakaknya mencari. Aku suruh Dinie tunggu juga disekolah walaupun Dinie kata org sume dah takde..dah balik..sambil aku cuba call Amier pulak di rumah manalah tau kot2 Haikal dah balik sendiri...Amier kata takde. Takpe masing2 tunggu jer..Aku tengok jam dah pukul 7.05pm..Mana lagi budak ni pegi...Tak lama tu..amier call..Haikal dah balik...dia bailk dgn kwn dia..Izzatlah tuu....Selesai di kedai tayar..trus balik rumah tukar baju dan hantar amier & haikal ke kumon. Aku mkn burger dlm kereta smbil tunggu diorng...huhuhuhu....

No comments: