Wednesday, November 10, 2010

Dia dari Australia...


Satu hari Haikal balik bawa buku berwarna biru...
Bila aku baca tulisan itu...memukul dan bergaduh..
"Cikgu suruh ibu sign.."
Aku tunjuk kat hubby..dia ketawa...huhuhu..bagos..bagos.."berdarah ke budak tu..!!??"
Kakaknya plak terperanjat.."hahh!! Haikal pukul orang.??"
"Haikal tak pukul orglah bu...dia yg selalu kena pukul adalah..."
"Haikal tak pukul...tangan Haikal lembut jer..Iqbal yg buat..."

Rupanya semasa berbaris didlm barisan pada waktu pagi tu tangannya ambil oleh Iqbal utk memukul seorang budak yg berdiri di hadapannya..jadi budak tu plak buat complen kat parents dia..
Parents dia dtg ke sekolah and complen plak kat cikgu. Haikal & Iqbal ni telah didakwa memukul anaknya..sewaktu ditanya cikgu sekolah Haikal telah mengaku di depan parents budak ni bahawa dia yg memukul...Mereka mau Haikal didenda dan direkodkan kesalahannya...(serius kes nih..)

Tak fahamlah kenapa diaorg boleh buat mcm ni...aku bukan apa..kalau aku nak panjangkan hal ni mmg boleh...aku nak suruh cikgu dan parents tu minta maaf secara terbuka dgn anak aku...Actually aku masih boleh gelak lagi bila aku bagitau kat cikgu dia yg anak aku tak salah...cikgu tu plak bleh tanya kat Haikal apasal masa cikgu tanya awak mengaku pulak...Halo..Just imagine budak kecik darjah satu, ko tanya depan parents tu of course dia terpaksa mengaku sbb takut kan..??? Apasal ko tak panggil aku skali masa tuh..?? Di manakah keadilan...!!??

Ooo..sbb diaorg baru transfer from Australia yea..so keballah..tak boleh sentuh skitlah...anak dia tak biasalah...@#$%^###@@@....sengal..!!

Jgn harap anak aku sambung skolah tu next year..!!huh..!!

No comments: