Sunday, September 27, 2009

Syawal datang lagi..


Alhamdulillah....syukur. Masih dapat merasa beraya. Raya sana Raya sini.
Malam raya sampai di K.P. Pagi2 lepas sarapan siap2 nak ke masjid. Sembahyang sunat hari raya. Ramainya ummat K.Pilah...Melihatkan dari rupa, gaya, kenderaan memang dari bandar...tapi bila dah balik kampung tetap sleng Kolo Pilah...
Tahun ni YB Datuk beraya di kampung. Dengan aku sekali dapat duit raya daa....bukan bebudak jer dpt duit raya dari Datuk Hasan Malek tapi mak bapak budak ngan atuk2, uwan2 pun dapek yo..ishh..! murah rezeki Datuk.

Selesai sembahyang kami ke kubur Onyen, Uwan dan Acu..dah tu balik umah..
Apalagi sessi bermaaf-maafanlah. Biasalah bila dah bermaafan pasti ada sedikit kesyahduan...abah tak dapat menahan airmata bila abang mula menghulurkan maaf..mana taknyer abg masih belum pulih dari accident empat bulan dulu.

Selesai bermaafan, sessi bergambar. Tahun ni kami 6 beradik di bawah satu bumbung bersama family masing2...bayangkan mak dan abah dah ada 11 cucu..!!

Raya tahun ni juga kami dikunjungi saudara yang dah lama tidak pulang ke kampung..sekali datang 4 kereta bersama ahli keluarganya..

Pak cik tiri aku pun pulang setelah sekian lama..itu pun setelah arwah atuk meninggal dan mewasiatkan supaya uwan bawa pak yeb pulang ke kampung berjumpa sanak saudara.

Ada lagi cerita raya..

No comments: