Wednesday, October 20, 2010

Tak balik lagi..!!!

Bukan pertama kali jadi macam ni..
Azan maghrib telah pun berkumandang di surau, diaorang tak balik lagi..
Takpe tunggulah kejap lagi..mesti Amier tgh mencari adiknya tuu...
Dah dekat 10 minit..tak de gak..
"Dinie..pegi jap cari diorg..menyinggah kedai kot.."
"Dah cari bu...ikut jln biasa diorg, takde gak..." tercungap2 Dinie. Berlari agaknya.
Tak senang duduk dibuatnya..ambik kunci kete..
"Dinie!! tunggu umah..mana tau diorg balik.."
Mencari aku sampai skolah Amier..skolah Haikal..HAH!! takde pun diorg!!
Berderau darah aku..
Dinie call..."ibu..diorg dah bailk ni..." Amier cari Haikal tak jumpa..dia cari merata skolah..beg dia jer ada..rupanya dia main kat padang depan skolah tu ngan kwan dia.."
"ooohh...ok.." syukur alhamdulillah...

Sampai jer rumah, Haikal dah ready nak mengadap aku sbb dia tau dia dah buat salah..
Kesian plak aku tengok...tp aku still maintain garang aku..sambil aku tanya dia samada dia nak balik bersama abangnya atau nak balik sorang..dia jwb nak tunggu abang.. "ok...kalau macam tu, kena tunggu abang atau kakak dtg ambil Haikal kat tempat biasa tau..!! dan lain kali jgn buat macam ni lagi yea.." Haikal mengangguk..
Huh!!...lega..

Itulah dia...anak2 telah diberikan tanggungjawab masing2..
Kakak atau abg takkan balik ke rumah selagi tak bawa adiknya bersama..
Adik pulak mesti tunggu kakak atau abg yg dtg menjemputnya dr skolah..bukan balik dgn orang lain...

No comments: