Tuesday, January 4, 2011

Ragam 3 Jan 11

Semalam 3 Jan 11 adalah hari pertama persekolahan. Aku baru nak daftarkan Haikal di Tahfiz. Dah tak nak sekolah kat Kafa tu lagi..tak best katanya..Pendaftaran dan termasuklah buku2 di situ saja kira2 RM360.00. Nampaknya tahfiz tu dah ada guru2 muda dan proses pendaftaran nampak lebih teratur dan tak byk kerenah. Selesai, aku pun berangkatlah tinggalkan Haikal menyesuaikan diri.
"Eh..!! kau...hhhmmm....bukan apa ..terjumpa sahabat lama..mmg lama tak jumpa walaupun duduk satu taman. Bila dah jumpa tu macam2lah ceritanya..
Suhaila dah beranak 5. Berkahwin dgn Yusri,bercinta waktu kilang di Bangi..Su sgt sederhana orgnya..dari dulu smpi sekarang..Dulu zaman anak dara kami bertiga. Aku,Su dan Naz. Su bercerita sambil mengupdatekan aku kisah sahabat2 lama..yang tak sedapnya cerita sahabat2 berkahwin bercerai..iisshhh..!!bukan saja kwn2 yg sebaya dgn kitaorg tapi akak2 dan abg2 veteran pun ada yg dah bercerai..subhanallah...kenapa boleh jadi mcm tu yea..Padahal ketika masih bekerja kilang dulu susah senang bersama...
Tak taulah apa masalah diorang itukan jodoh namanyakan...tak kurang juga ada yg dah rujuk balik..alhamdulillah..

Lepas hal tahfiz, tengahari pulak ke sekolah kebangsaan. Walaupun dah keluar awal 12.30tghari dan sekolah pun taklah jauh sgt sebenarnya, tapi aku sampai di sekolah jam 1.00 dan aku dpt keluar dr kereta kira2 15min kemudian..kenapa??? apalagi jem ler. Jem kenapa?? Jem pasal kereta byk tu adatlah boleh bergerak lagi..tapi ini jem hanya disebabkan sebijik kereta ni yg menghalang traffic sbb kereta diparking dgn separuh bonet blkg kereta berada di atas jln. Nasib baik ada gak yg prihatin..nak menunggu tuan pnye dtg entah bila...
Disekolah kebangsaan Haikal ditempatkan dibangunan baru, tapi toilet plak takde air lagi..dahlah kelasnya di tingkat 1 makanya kenalah gunakan toilet lama ditingkat bwh..kesian..hhhmm..yuranya pulak..RM84.00 ajer..

No comments: